Big Brother hates his sister

Μερικές φορες φοβαμαι να κοιταξω παλια μου κειμενα, γιατι κι εγω ειμαι προιον της εποχης μου. Κι εγω λεω τον αλλο μικροτσουτσουνο αν με πειραξει, κι εγω μεγαλωσα με καρικατουρες γκει, μαυρους σε ελληνικές ταινιες. Κι εγω ειχα γονεις βουτηγμενους στην πατριαρχια. Καμια φορα αναρωτιεμαι αν ο,τι αγαπησα, σειρα, ταινια, γινει αποστειρωμενη, καταργηθει. Απο τα φιλαρακια και τους λατρεμενους μου κωμικους, τι θα μεινει σε μια κοινωνια που φοβαται να μιλησει; Προσεξε, οχι εχει καταλαβει. Φοβαται.

Και μετα βλεπω αυτο που εγινε στο Μπιγκ Μπραδερ, και αναρωτιεμαι, ολοι αυτοι που καταδικαζουν και φωναζουν, δεν εχουν ξανακουσει ποτε κανεναν να μιλάει ετσι;
Ποτε;
Μονο εγω τους ακουγα να μιλάνε ετσι, η και πιο ευγενικά αλλα με το ιδιο νοημα;
Μονο εγω εβλεπα τον παντρεμενο φιλο μας να φερνει την γκομενα και να μας κανει συνεργους στην ταπεινωση της γυναικας του και τσινουσα, και χρεωνομουν οτι θα του "χαλασω" εγω, τον γαμο.
Μονο εγω ακουγα τον ορο πιπινι για 14χρονα;
Μονο εγω ενιωσα χερια δαχτυλα πεη που δεν προσκαλεσα;
Μονο εγω εφαγα ξυλο απο μεθυσμενο "φιλο" επειδη του ειπα οτι τα παπουτσια του ειχαν σκονη, και ολες οι φιλες μου μετα την πρωτη ταραχη και κατακραυγη, πηγαιναν για καφε μαζι του;
Μονο εγω φοβομουν μετα τον ταξιτζη που με χουφτωσε στα 17;
Μονο εγω ακουγα τι καβλα που ειμαι απο αφεντικα, φιλους, γνωστους και αγνωστους;
Μονο εγω  εβλεπα τον πατερα μου ως αντρα οταν με εβριζε ως γυναικα και δεν με αντιμετωπιζε ως κορη;
Μονο εγω ακουγα να κανω υπομονη στο κερατο, στο ξυλο, γιατι "οι αντρες ειναι μεγαλα παιδια";
Μονο εγω ενιωσα αβοηθητη, μονη εναντια σε εναν κοσμο που δεν ηταν φτιαγμενος για μενα;
Μονο εγω το εριξα στη πλακα στο μπλογκ για να ξεσπασω τα κακως δρωμενα;
Μονο εγω αγαπησα οσο τιποτα εναν νεοτερο που δεν με απειλουσε;
Οχι δα.

Τα βλεπαμε ολοι, αλλα δεν καταλαβαιναμε ουτε ποσο ζημιοφορο ειναι, ουτε καταλαβαιναμε τι βλεπουμε. Οι περισσοτεροι.
Εγω, τσακωνομουν. Καθε λεπτο της ημερας. Για σεβασμο στην εργασια, για σεβασμο στην σχεση μου, στο σωμα μου, στο δικαιωμα μου  να ζησω την ζωη μου. 
Το μπλογκ ηταν ο χωρος που εκφραζομουν, μακρια απο τους αντρες στην ζωη μου, δεν ειχαν ιντερνετ οι πιο πολλοι.
Κι εδω εφαγα κραξιμο. Ημουν εμμηνοπαυτικια, αγαμητη, γαμιολα, το μπλογκ ηταν για πιπες και δεν ξερω κι εγω τι αλλο.

Και ερχομαστε στο σημερα, 10 χρονια μετα το συμπερασμα μου οτι δεν ηξερα τι ειναι χειροτερο στην κοινωνια μας, να εισαι γαμησιμη, η αγαμητη. Χρησιμο αντικειμενο η τιποτα.
Οπου ενα μαλακιστιρι λεει για αδειασμα πακετου και σοκαρεται ο κοσμος ολος.
Οπου λεει για βιασμο, και πεφτουν ολοι να φανε το καναλι και τον ιδιο, αντι να στοχευσουν ουσιαστικη αλλαγη.
Να αλλαξουν οι νομοι.
Αυτος, - ναι θα το πω- μικροτσουτσουνος ειναι, κρυφογκει ειναι, δεν ξερω τι ειναι, αλλα σιγουρα δεν ειναι καλα για να θελει να δειχτει τοσο και να εμπνευσει βαρβατιλα σε καθε του ανασα. Αυτος, δεν ειναι σημαντικός, και οι αντιδρασεις μας, δεν ειναι σημαντικες εαν δεν γινουν στοχευμενες.
Το Κοβιντ μας εδειξε οτι μονο με αλλαγες νομου οι ανθρωποι αλλαζουν ομαδικά συνειδηση.
Ενα χρονο σχεδον μετα, εγινε νεα ζωη αυτο με την μασκα, οι περιορισμοι στις μετακινησεις, η παρακολουθηση, οι ελεγχοι, και η ανα πασα αλλαγη νομοθεσιας. Θυμαστε πως ηταν πριν;
Προσφατα ηταν. Φανταζει ονειρο.

Μονο με νομοθεσια αλλαζουν ολα.
Οπως δεν εβαζε κανεις ζωνη ασφαλειας γιατι ηταν ολοι μαγκες, και μολις επεσαν προστιμα, εγιναν ολοι κοτες, ετσι να ανεβει η καταδικη του βιασμου απο τα 6 χρονια -αν θυμαμαι καλα- στα 25. Να δεις για ποτε μαζευονται οι Αντωνηδες του κοσμου αυτου.

Comments

Lili said…
Poso epikairo einai akoma...
Mην τον σκοτίζεις!
29 Οκτωβρίου 2007 | 08:21 π.μ.

...από τη " Lili"
Μην τον σκοτίζεις κοριτσάκι μου, ακόμα δεν κατάλαβες πόσο διαφορετικά από σένα σκέφτεται;

Βλέπει το στόμα σου να ανοιγοκλείνει και το μόνο που εύχεται είναι να τελειώνει και αυτή η διαδικασία, η αναγκαία, και τόσο κουραστική.

Αν μπορούσε, ούτε φλερτ θα είχε, ούτε εστιατόρια, σινεμάδες και να ακούει το δράμα σου που δεν βρήκες την φίλη σου να πάτε για ψώνια, ή το πόσο σε μισεί η σκύλα η προϊσταμένη σου.


Δεν τα θέλει όλα αυτά, ουσιαστικά ένα στα γρήγορα θέλει να ρίξει, και πίσω στις ασχολίες του. Στο μπάσκετ, στους φίλους του, στην δουλειά του, στην μάνα του…. σε οτιδήποτε.


Είναι όπως ένα ποτήρι νερό. Είναι Θειο και υψίστης σημασίας όταν διψάς, και αναγκαίο -φυσικά- για την ζωή, κανείς δεν αμφισβητεί την δεδομένη αξία του… αλλά δεν θα πιάσεις και κουβέντα με την βρύση.

Μπορεί η βρύση να νιώθει σημαντική.




Μάλιστα μερικές, καλλιεργούν την σημασία τους.
Πως θα πλύνεις χωρίς εμένα;
Πως θα ζούσες χωρίς εμένα;


Όταν ακούει εκείνος τις 3 λέξεις «πρέπει να μιλήσουμε»,
σκέφτεται γρήγορα - γρήγορα, ότι αν κάτσει και κάνει πως ακούει για κανενα 10λεπτο, ίσως όλο αυτό τελειώσει σχετικά γρήγορα και προλάβει να δει τις ειδήσεις των 9, ή το μπάσκετ…ή την τσόντα στο filmnet.


Μαζέψου, γλωσσού.


Μάθε την θέση σου. Δεν σε κερατώνει, ενώ θα μπορούσε, χωρίς καμία συνέπεια, ανέχεται την γκρίνια της μάνας του που δεν σε χωνεύει, τον χλευασμό των φίλων του, και πως δείχνεις την ευγνωμοσύνη σου;
Δεν έχεις ευγνωμοσύνη, θες παραπάνω, θες την αμέριστη προσοχή του, να τον ελέγχεις, να σου λέει την κάθε σκέψη του, γαντζώνεις τα νύχια σου μέσα στο κεφάλι του και θες να πρωτοστατείς εκεί μέσα, σαν άλλη attention whore.
Ε ποτέ.

Λίγο σκληρό όλο αυτό;
Κι όμως το βλέπεις το σκληρό πρόσωπο στους καυγάδες…όταν σε κατηγορεί για τα μύρια…


Δεν είναι ότι δεν σε αγαπάει, απλά, ήρθε στον κόσμο τούτο και του ανήκει, όπως είναι φυσικό και νιώθουν έτσι όλα τα παιδιά, ακόμα και συ κάποτε ένιωθες έτσι πριν ανακαλύψεις ότι πρέπει να συνυπάρξεις με άλλους και ότι οι υπόλοιποι δεν υπάρχουν για τις ανάγκες σου.
Και μπορεί να είναι καλός, μια ψυχή από τις λίγες, μπορεί να είναι καλλιεργημένος, μπορεί να είναι ο τέλειος «άντρας.»


Όμως μέσα του ριζωμένη βαθιά, είναι η γαλούχηση μιας μητέρας που ποτέ δεν του έμαθε ότι υπάρχουν και άλλοι γύρω του, μιας κοινωνίας που ποτέ δεν του έμαθε να σέβεται την γυναίκα, ουσιαστικα… και να το εκδηλώνει ζητώντας της πιο λίγα και απαιτώντας ακόμα λιγότερα, μια νοοτροπία ενός ανθρώπου, που στα δύσκολα, δεν σκέφτεται τον πόνο τον δικό σου αλλά ότι παίζει ο Ολυμπιακός, και αυτός κάθεται και μαλ*κίζεται.

Γιατί πιστεύει ότι και συ, σαν και κείνος, θες να περάσει το δικό σου.

Lili said…



Και μένεις εσύ γλωσσού μου , να κλαις με δάκρυα ποτάμια και να αναρωτιέσαι γιατί.
Μα δεν σου είπε κανείς ότι δεν είστε ίδιοι;
Ναι ξέρω…θεωρητικά είστε.
Θεωρητικά...!.
Δεν θα πληρωθείς ομως το ίδιο… Οταν τελειώσεις την δουλειά, δεν δικαιούσαι ένα έτοιμο ζεστό πιάτο φαΐ και να απλώσεις τα πόδια σου στο τραπεζάκι, κάποιος πρέπει να φροντίσει τα παιδιά, το σπίτι, τον σκύλο…


Η μέρα σου δεν τελειώνει και δεν μετριέται με τις ίδιες ώρες.
Η «χρησιμότητά σου» η ομορφιά σου, η ερωτική ζωή σου, έχει ημερομηνία λήξης.

Θες να σου πω και κάτι άλλο, πιο τραβηγμένο, αλλά πολύ διαδεδομένο;
Κάτι που εσύ μέσα από το δικό σου πρίσμα δεν διανοείσαι αλλά θα αναγνωρίσεις, κοιτώντας απλά γύρω σου;






Κάποιοι άντρες δηλωμένοι μη ομοφυλόφιλοι,
το ρίξανε στο νυχτερινό περπάτημα, με άντρες.

Τι με κοιτάς; Δεν το ήξερες;

Μπορεί να νιώθεις λιγότερο απειλούμενη από αυτό το γεγονός κατηγοριοποιώντας τους, βάζοντας τους στο περιθώριο του κόσμου σου…όμως η αλήθεια είναι διαφορετική, τα γεγονότα το αποδεικνύουν..
Και ο πιο καλλιεργημένος άνθρωπος, και ο πιο καλός, μπορεί στο σεξ να έχει βίτσια ή αντιθέτως να μην έχει φραγμούς, προτιμήσεις.
Διακρίσεις.
Έχει μια λογική…
Ο άντρας δεν θα σου ζαλίσει τον έρωτα όπως μια γυναίκα, δε χρειάζεται να τον βγάλεις έξω, να προσέξεις τις ευαισθησίες του, να προσέξεις τα ρούχα του, να τον σαγηνεύσεις, γοητεύσεις, γλιτώνεις οοοοολη αυτήν την φασαρία.
Είναι άμεσο, γρήγορο και αποτελεσματικό.
Τα κομπιούτερ παίρνουν φωτιά τα βράδια στα chat.
«Θες;»
«Θέλω»
«Που και τι ώρα?»
«Εκεί σε μια ώρα.»

Και φεύγει να πάρει τσιγάρα, λείπει για ένα μισάωρο. Τόσο παίρνει. Τόσο χρειάζεται.
Επί της ουσίας, μια ξαλαφρωση.
Τόσο απλά.
Σαν ένα ποτήρι νερό, μια ζεστή μέρα.

Popular Posts