Περι αναπηρίας ο λόγος.

Με αφορμη το τσιρκο που γινεται στα κανάλια με το τι ειπε η Βανδη.
Να ξεκαθαρίσω οτι δεν μου αρεσει η Βανδή ουτε σαν καλλιτεχνης, ούτε σαν ομορφια, δεν με εκφραζει.

Εχουν πεσει να την φάνε που ειπε οτι προτιμα να ειναι νεκρή παρά να ειναι αναπηρη.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ να νιωθει ετσι.

Ο κάθε ένας από μας έχει τον φοβο που τον καθηλώνει.
Η Βανδή, δεν μιλησε για τους αναπηρους γενικά, δεν επιτεθηκε, μαλιστα δεν θεωρησε τον εαυτό της-για μια φορα- είδωλο, και μιλησε σαν ανθρωπος, για το τι φοβηθηκε.

Εχω κουραστει να βλεπω ανθρωπους να αρπαζονται απο κατι που λες, να βγαζουν οτι νοημα τους συμφερει και να το κανουν θέμα.

Τα γεγονοτα, και ειναι αδιαμφισβήτητα, ειναι τα εξης.
Στην Αθηνα, ανθρωπος με κινητικα προβληματα δεν μπορεί να κινηθει, να παει πουθενα, να ειναι χρησιμος προς τους άλλους και προς τον εαυτό του.
Χρειαζονται χρήματα, υποδομή και βοήθεια απο το κρατος.

Σε ποιον αρεσει να ειναι βαρος σε καποιον αλλον για τα παντα, ακόμα και να πας να παρεις γαλα;
Στις αλλες χωρες, υπαρχουν ραμπες, πεζοδρομια και καποια παιδεια στους ανθρωπους, δεν παρκαρουν παντού, μπορεις να πας μια βόλτα, να ξεχαστεις.

Μια φίλη μου παντρευτηκε άνθρωπο με κινητικα προβλήματα, και 3 μερες στην Αθηνα, δεν μπορούσαν να πάνε στα μισά μερη (ενα απο αυτα το σπίτι μου).


Τωρα, εχω παρατηρησει οτι οι άνθρωποι με αναπηρία, χωρίζονται σε δυο κατηγορίες.
Οι κομπλεξικοι και οι μή κομπλεξικοι.
Οπως και μεις.
Δεν ξεχωρίζουν.

Υπαρχει μια κοπέλα στη γειτονια μου, τυφλή.
Οποτε την εχω βοηθήσει να περασει τον δρόμο, με ρωταει ποσο τελειο ειναι το μεικ απ της, (αψογο) και μετα μου λεει ολο καμάρι οτι το κανει μόνη της.
Κοκέτα οσο δε πάει.
Εχω γνωρίσει κωφούς, με μια εσωτερική ηρεμια που καθιστά την συζήτηση μαζί τους ευχαριστη, και ξεχνας αυτομάτως το πρόβλημα συννενόησης. Σαν να μιλάς με καποιον από αλλη χώρα.

Και εχει τύχει να βρεθω με ανθρώπους που παιρνουν στραβα οτι πεις, που πρέπει να προσεχεις συνεχεια τι λες γιατι ο,τι και να κανεις, το παιρνουν οτι δεν τους "σεβεσαι", οτι τους προσβάλεις. Συννενόηση γολγοθας και αντε να αποδειξεις οτι δεν εισαι ελεφαντας.

Θα μου πεις, και οι αρτιμελης, ακουοντες, βλεποντες, τα ιδια δεν κανουν;
Ναι.

Αλλά στον άνθρωπο με προβλημα πας με αλλη ψυχολογία.
Πας ήδη πιο ζεστα, πιο κοντινα, πιο τρυφερα.
Τουλαχιστον εγώ.
Δεν τους λυπάμαι, δεν τους ξεχωρίζω, δεν τους κοιτάω στο δρόμο, αλλα τους συμπονω γιατι η αναπηρία τους ειναι η μαρτυρία, ότι περασαν αρκετα στην ζωή τους.
Και η επίθεση τους, μου ξινίζει.


Και τότε αρχιζω να τους λυπάμαι.
Τότε η αντιμετωπισή μου αλλάζει.
Τότε, δεν θα κάτσω να τους την πω.
Τους βλέπω να αρπαζονται με την καθε μαλακια και στεναχωριεμαι,
αυτομάτως αφιρούν από τον εαυτό τους τον σεβασμό (μου) που ήθελαν, και εισπράττουν την αποστασιοποίηση μου.


Εγω ας πουμε τον κύριο στη τηλεοραση που απαιτει απο την Βανδή να ζητήσει συγγνώμη (τιμωρία δηλαδη, γιατι η συγγνώμη δεν απαιτείται), με κάνει να σκέφτομαι το ποσο ασήμαντο βλεπει ο ίδιος τον εαυτό του, τελικα, και ειναι κρίμα.
Και ακομα και να πληγωθηκαν καποιοι, γιατι η ψυχολογία τους μου ειναι αγνωστη, και πιθανον ολα να τους πονάνε(?), το να ωρύεσαι ετσι για κατι που ειπωθηκε από εναν άνθρωπο που είπε το πως νιωθει, που μιλούσε για τον εαυτό του και όχι για σενα ειδικά, ειναι φασιστικό, και εντελώς παράλογο.

Να βαζουμε λίγο και το νιο νιο μας να δουλεψει.

Comments

Anonymous said…
τι θυμηθηκα.ειπαν καποτε στον Καραμανλη(the late...μην μπερδευομαστε) να παρει καποιον στην ακολουθεια του και σαν σοβαρο επιχειρημα του ειπαν οτι γνωριζει 7 γλωσσες κι εκεινος απαντησε
-Γιατι?Αφου και στις 7 μαλακιες θα λεει..(σε ελευθερη δικη μου μεταφραση)
Λίλη καλημέρα,
απλώς μού φαίνεται προκλητικό (και ανούσιο) ένας άνθρωπος που αντικειμενικά τα έχει όλα στη ζωή του να πετάει στον άλλο κατάμουτρα μια δήλωση του στυλ 'θα προτιμούσα να μη ζω καθόλου παρά να ζω όπως εσύ'.
Lili said…
Μαριλενα, γιατί προκλητικό;
Τι το προκλητικό εχει να πει καποιος οτι δεν την θέλω τη ζωή μου αν....

Τι σου προκαλει;

Λες τα εχει όλα.
δεν μπορούμε να ξέρουμε ρε παιδια τι προβλήματα εχει ο αλλος στο κεφάλι του, τι βιώματα.
Το οτι ειναι επιτυχημενη επαγγελματικα δεν σημαινει οτι τα εχει όλα.

Δεν μιλάω τωρα για την Βανδή αλλα φαντασου, να ειναι στηνκορυφή καποια, επειδη κοιμήθηκε με καποιους, η επειδη εχει σχεσεις με υπόκοσμο.
Το ξαναλέω, δεν μιλάω για την Βανδή, δεν την ξέρω.

Πού ξερουμε εμεις τι γινεται σε κα΄θε σπιτι και ποση δυστυχία η ευτυχία κρύβει;
Επειδη βλέπουμε απ εξω το γκλιτερ;

Διαφωνω Μαριλένα.
Ο καθενας εχει το δικαιωμα να πει ο,τι νιώθει. Χωρις λογοκριτες, κακοθελητες και κομπλεξικούς πανταχου παρων (ακόμα και γω τον κουβαλάω αυτόν τον σταυρό :P)
Αυτό ειναι ευτυχία.
Η ελευθερία σου να λες τι έχεις στο κεφάλι σου(και να ξέρεις,
ως που φτάνει αυτή.)
gsatelite said…
Αν και δεν ειδα την Βανδη(σπανιως παρακολουθω τηλεοραση)...αν γεννιοταν αναπηρη,μαλλον θα ζουσε ολη της την ζωη ετσι....Αν γινοταν αναπηρη(καλα να΄ναι και αυτη και ολος ο κοσμος)θα χρειαζοταν να εχει τα κοχονες να αυτοκτονησει,και μαλλον θα επελεγε να ζησει..Απο την αλλη ,οχι,δεν θεωρω προσβολη αυτο που ειπε-εαν το διατυπωσε ετσι-αφορα γνωμη της ιδιας και ειναι σεβαστη..τωρα,εαν καπιοι παρξηγηθηκαν,θυμωσαν..so what...οσο και να θυμωσει κανενας, η πραγματικοτητα του δεν αλλαζει..
Το γεγονος ειναι ενα: η αναπηρια(η οποια αναπηρια ) ειναι τραγικη,σε ακολουθει εφ'ορου ζωης,και δημιουργει εξαρτημενα ατομα ενθεν και ενθεν..και στο γαμοκρατος που ζουμε..πολλαπλασιαστε επι 100 και εχετε μια εικονα..
..Εν κατακλειδι...ολοι εκει εξω ειναι απλα ευτυχισμενοι και δεν το ξερουν..
τεσπα..ευχομαι Υγεια...για ολους..
Anonymous said…
στο μεταξυ απ'οτι μου ειπαν η δηλωση ειναι μιση. ειπε "θα προτιμουσα να πεθανω παρα να ειμαι βαρος στα παιδια μου". ή κατι τετοιο.

και στο κατω κατω αυτο δεν ειναι κατι που σκεφτομαστε ολοι?μια φυσιολογικη αντιδραση πιστευω.
Λίλη, η ίδια η Βανδή ούτε εμένα με αφορά, από το ποστ σου έμαθα τη δήλωσή της. Αυτό στο οποίο (νομίζω ότι) θα συμφωνήσουμε είναι ότι είναι ανώδυνο, εύκολο κι ανέξοδο να πυροβολείται η Βανδή την ημέρα την αφιερωμένη στην αναπηρία (γιατί φαντάζομαι ότι με αφορμή τη συγκεκριμένη μέρα έγινε το τσίρκο που περιγράφεις) παρά οι πολιτικοί και ο καθένας από μας που δεν συνειδητοποιεί ότι όλοι είμαστε δυνάμει ανάπηροι.
Θα συμφωνήσω ότι ο καθένας μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, αλλά επιμένω ότι μου φαίνεται ανούσια κ άσκοπη δήλωση.
Και συμφωνώ και με το gsatellite, δεν έχει νόημα να θυμώνουν όπως περιγράφεις με τη Βανδή, με άλλους έχει.
Lili said…
kapoios anonymos afise ena sxolio me ena palo link...synithos den ta dhmosieyo, an den do ti einai, kai ta svyno giati variemai (eidika an einai apo anonymous)

meta eida oti einai gia to blog tis fevis.

as kanei ton kopo na mou to ksanasteilei :)
Anonymous said…
OLOI AYTOI OI DHTHEN YPERMAXOI THS ISOTITAS TON ATOMON ME ANAPHRIA KAI IDIETERA OI DIAFOROI PROEDROI TON SYLLOGON TON ANAPHRON POY SXOLIAZOYN ARNHTIKA THN VANDH ,EINAI AYTOI POY EKMETALEYONTAI THN ANAPHRIA GIA NA EKSASFALIZOYN OIKONOMIKES ENISXHSEIS POY SYNITHOS TIS KARPONONTAI GIA TOYS EAYTOYS TOYS.AS STAMATHSEI H YPOKRISIA TOYS

Popular Posts