δεν θα αγιάσω σήμερα...

έπεσα σε ενα σάιτ για μωρά, μόνο και μόνο γιατί έχει το σλόγκαν που είχα βάλει στο βιβλίο μου. Μου κίνησε την περιέργεια, όσο να ναι. Τόσα γραπτά μου εχω δει στο διαδύκτιο, μη χέσω.
Και πεφτω σε ένα άρθρο που βαρύγδουπα δήλωνε οτι " ο τοκετός κατ οικον ειναι επικίνδυνος"
και βάζει για πηγή μια βρετανική εφημερίδα.
Και πάω να δω
Γιατί, στην Βρετανία, οι τοκετοί στο σπίτι ειναι μεγάλη πληγη για την οικονομία των γιατρών. Γιατί στην Βρετανία το θέμα είναι αμφιλεγόμενο, όπως η έκτρωση στην Αμερική.

Θεωρω τέτοια αναπαραγωγή άρθρων χωρίς στοιχεία, χωρίς προσωπική έρευνα, για να γεμίσουμε τις σελίδες μας, ντροπή.
Αλλά αυτή ειναι η προσωπική μου άποψη και ποιος με ακούει εμένα;

Κιας γέννησα στο σπίτι μετά από πολλή έρευνα, κιας έγραψα βιβλίο γι αυτό, κι ας ζύγισα τα υπέρ και τα κατα αφού έμαθα τι συμφέροντα υπάρχουν παντού.

Και μενα χέσε με. Τις χιλιάδες γυναικες ποου γεννησαν στο σπίτι δεν μπόρεσαν να τις βρουν; Αυτες που μπήκαν κάτω από το νυστερι χωρίς λόγο στα μαιευτήρια; 'Η εστω, να παραθέτανε οτι υπάρχει και το birthing center πάνω από το μαιευτήριο Νικη- με όλα τα μηχανήματα αλλα χωρίς το "χειρουργείο' και τις μη απαραιτητες παρεμβάσες;

Ετσι, για να δικαιολογήσουμε την ονομασια του "αρθρου".


(οπως καταλάβατε δεν τα εχω βάλει με την άποψη του καθένα, αλλα με την επιπολαιότητα και την ευκολία αναπαραγωγής άρθρων χωρίς ίχνος δεοντολογίας και επαγγελματισμού.)

Comments

SilentSoul said…
ξέρω για ποια ιστοσελίδα μιλάς διαφημίζεται και στο φατσοβιβλίο ("χώρος μωρου" ελληνιστί ) ,μη χεσω.Τεσπα,ξαφνικα οι ασχετοι την ειδαν ειδικοι για τα μωρα..επί τω πλείστων αρχισαν να δημιουργούνται ιστοσελίδες κλοπιραιτ άλλων...πτοείσαι; Δεν νομίζω...:)
ioazon said…
Είδα ένα καταπληκτικό ντοκυμαντερ για το θέμα. The business of being born , περιγράφει την βιομηχανία γεννήσεων στις ΗΠΑ που έχουν το υψηλότερο ποσοστό θανάτων βρεφών αλλά και μητέρων στον κόσμο ανάμεσα στις ανεπτυγμένες χώρες. Αν το βρεις, δες το.
Heliotypon said…
Κι εγώ άσχετος με το θέμα είμαι, αλλά την απορία μου την έχω: Στα παλίά χρόνια που οι γυναίκες γεννούσαν στο σπίτι, η θνησιμότητα (μητέρων και μωρών) ήταν πολύ μεγάλη. Η πρωτόγονη ιατρική, τα αντιβιωτικά που δεν υπήρχαν, οι συνθήκες αντισηψίας, κλπ. Αν κατά τη γέννα στο σπίτι προκύψει ανάγκη για κάτι δραστικό, (π.χ. μετάγγιση, θερμοκοιτίδα, και δεν ξέρω τι άλλο που υπάρχει μόνο στο νοσοκομείο) τι γίνεται; Πώς αντιμετωπίζεται μιά "emergency";
Lili said…
Αυτο με την θνησιμότητα, απ όσο το έψαξα, είναι urban myth. Η θνησιμότητα δεν ειχε να κάνει με την γέννα καθ εαυτού αλλα με το τι γινόταν μετα. Να στο πω αλλιως.
Αν μια χωριανή εκανε 12 παιδιά και γεννούσε στα χωράφια, λογικό δεν έιναι καποιο να μην επιζήσει; Είναι ο τρόπος της φύσης-παντού- να αποβαλλει τον αδύναμο οργανισμό, όπως γίνεται και με τις απόβολές.

Δεν είναι όμως θέμα τοκετού καθ εαυτού αλλα συνθηκων υγιεινής μετά και οργανισμού.

Τώρα, όσον αφορα αυτό το πολύ μικρο ποσοστο επιπλοκών, οι μελέτες έδειξαν οτι οσες γεννουν φυσικά (χωρίς ορους με οξυτοκίνη, χωρίς μόνιτορ και μακριά από χειρουργεία και παρεμβάσεις) έχουν μικρότερο ποσοστό επιπλοκής από αυτές που τρεχουν στα μαιευτήρια με το πρώτο πονάκι.

Είναι όπως και με τον θηλασμό. Το ποσοστό να μην εχεις γάλα ειναι απειροελάχιστο και σπανιο. Ομως όλες στην Ελλάδα, "δεν εχουν γαλα" απο ενα σημείο και μετά. Ισως γιατί εχουν χωμένο τον γιατρό (που παει χερι χερι με γαλακτοβιομηχανίες) σε θέματα που δεν θα έπρεπε.

Popular Posts