ΟΙ ινδιάνοι

-Μαμά, οι ινδιάνοι υπάρχουν; (διαβάζει Λουκι Λουκ)
-'Οχι πια αγάπη μου (το 1% δεν πιάνεται για λαός).
-Γιατί;
-Γιατι κάποτε πήγαν οι λευκοί στη χώρα τους και τους είπαν ψέματα για να πάρουν τα δάση και τις λίμνες τους. Μετά οταν οι ινδιάνοι κατάλαβαν οτι οι λευκοί έλεγαν ψέματα, αρνήθηκαν να δώσουν την γή τους και ξεκίνησε πόλεμος.
-Και τους σκότωσαν;
-Ναι.
-'Ολους;
-Σχεδόν.
-Και τα παιδάκια;

Εδώ δίστασα...
-Νομίζω πως μερικά ναι.

Εμεινε σκεφτική. Ήξερα τι συνέβαινε, πάλευε με το συναίσθημάτης.
-Στεναχωριέσαι;
Βούρκωσε. 'Εγνεψε καταφατικά.
-Για τους Ινδιάνους; την ρώτησα.
-Ναι, ξέσπασε ενω γέμισαν τα μάτια της δάκρυα.

Μα γιατί να τους σκοτώσουν;

Την πήρα αγκαλιά. Τόση ευαισθησία και συμπόνια...

-Γιατί σκοτώσαν τους Ινδιάνους;
-'Ελα μην κλαις, εκπληκτικο μου παιδί. Πάει καιρός από τότε. 'Εγινε πια.
-Δηλαδή δεν το κάνουμε πια;


Και το μυαλό μου ταξίδεψε στην Αφρική.

Οι άνθρωποι μερικές φορές κάνουν κακά πράγματα. Δεν τα καταλαβαίνω ούτε εγώ, αλλά έμαθα να προσέχω και να μην κάνω κι εγώ τα ίδια λάθη. Κοιτάω και μαθαίνω. Και αυτό σου μαθαίνω και σένα. Να μην πονάς τους άλλους. Να μην αφήνεις και κανέναν να σε πονάει.


Πόση ασχήμια κρύβεις; Πόση αλήθεια φανερώνεις; Σε τι δόσεις;
Ναι υπάρχει αη Βασίλης και το ονειρο και το πασπάλισμα από χρυσοσκομη και ζάχαρη, αλλά υπάρχει και η κακία, κι οι κακές πράξεις....κάθε μερα καλούμαι να της ανοίγω μια κουρτίνα και να αποφασίσω πόσα θα αποκαλύψω.

Μαμά, οι κακοί γεννιούνται κακοί;
-Δεν ξέρω αγάπη μου, νομίζω οτι κυρίως γίνονται.
-Ο "όνομαφίλουτηςπουβρισκωαρκετα καλομαθημενοκαιεχθρικό" είναι κακός;
-Εσύ τι πιστεύεις;
-Δεν ξέρω.

Τόση αντίληψη....





Comments

Anonymous said…
Ακούγεται καταπληκτικό παιδί, μπράβο. Θα έχει να "φάει" πολλές πίκρες όμως στην ζωή της.. Ουφ, μου φαίνεται τόσο δύσκολη η δουλειά της μητέρας… Καλά κάνεις και τις λες κάποια πράγματα πάντως, πρέπει δυστυχώς να μαθαίνει σιγά σιγά και για την κακία του κόσμου για να μάθει να φυλάγεται.

Popular Posts