Friday, October 07, 2005 Πισω αντιχρΗστη

To peristatiko εχει γινει πριν καιρο οποτε μπορει και να το εχω ξαναγραψει...οι διαλογοι ειναι στο περιπου


Περναω με το παιδι μπροστα απο την εκκλησια.
"εχασα εκει τα κλειδια μου" μου λέει.
ενταξει δεν ειπε αυτο ακριβως, ακουστηκε περισσοτερο σαν "ε-ασα κιζια μεσα εκισια"
Το ζητουμενο δεν ηταν τα κλειδια, αλλα το γεγονος οτι εδειχνε την εκκλησια και γνωριζε την λεξη.
-" ποιος σε πηγε εκκλησια μωρο μου?"
-"Παππους"

Ενιωσα να μου ανεβαινει το αιμα στο κεφαλι...το βημα μου επιταχυνε..η μικρη διαμρατυρηθηκε.
Σταματησα σε ενα παγκακι και ανοιξα το κινητο.

"μπαμπα....πηγες το παιδι εκκλησια?"
-"ναι. Γιατι?(υφακι)"
-"δεν θελω. Και νομιζω οτι το ξερεις οτι δεν θελω, η εστω το υποψιαζεσαι(δεν ηταν και ποτε εξπερ στο να ξερει το παραμικρο για μενα)"
-"Γιατι? Σατανιστρια εισαι?"


Πηρα μια βαθια ανασα.
Ηταν τοσο παιδιαστικη η απαντηση, τοσο...ηλιθια...δεν θα εμπαινα στο παιχνιδακι της αντιπαραθεσης.
"Ειμαι η μητερα της, δεν μπορεις να παιρνεις μια τοσο σοβαρη αποφαση, οπως σε τι την εκθετεις χωρις να με συμβουλευτεις πρωτα. Η πεθερα μου που εκκλησιαζεται 30 χρονια ευλαβικα το σεβεται και δεν θα το σεβαστεις εσυ που ανακαλυψες την θρησκεια πριν ενα εξαμηνο?"
-"μα γιατι?"
-"γιατι ετσι το επιθυμω"

Ηξερα οτι δεν μπορουσα να μπω σε κουβεντες μαζι του, διοτι οποτε ρωταγε γιατι δεν ηταν για να ακουσει και να δεχτει την αποψη μου αλλα για να την καταρριψει.


Αργοτερα μιλαγα με τον κολλητο μου και το παιδι πανω απο μια πιτσα.
Του εξιστορουσα το περιστατικο.
"Ειναι τοσο σημαντικο το αν την πηγε εκκλησια?"
-Ειναι σημαντικο να καταλαβει οτι σε θεματα παιδειας(σχολειο), θρησκειας και οτι διαμορφωσει τα πιστευω της αυριο, ειμαι υπευθυνη εγω. Δεν μπορει να παιρνει αυθαιρετα αποφασεις και να την εκθετει σε εικονες που μπορει να καθορισουν το ειναι της αυριο.
και ναι, θεωρω οτι η πιστη, αυτο που σε κραταει ζωντανο οταν ολα πανε καταδιαολου, το εσωτερικο φως σου, και πως το βρισκεις και ποσο δυνατο ειναι, ειναι πολυ σημαντικο θεμα.
Θελω η μικρη να εχει πιστη στον θεο, στην φυση, στους ανθρωπους.
δεν θελω να ανηκει σε καποιο "κλαμπ" σε καποιο δογμα, σε καποια εκκλησια.
δεν θελω να φοβαται τον θεο και την τιμωρια σε περιπτωση αμαρτιας, αλλα να στρεφεται σε κεινον η στον εαυτο της για παρηγορια.
Η εκκλησια και η οργανωμενη θρησκεια εχει δειξει τα αποτελεσματα της , απο τις σταυροφοριες μεχρι το να μην εχεις συναισθηση ευθυνης για τις πραξεις σου.
Θελω να μεγαλωσει πιστευοντας αλλα αν θελησει να "ανηκει" καπου, να γινει απο επιλογη, σκεψη ενστικτο, και οχι επειδη απο μικρη βλεπει την γιαγια να φιλαει σταυρους και επιβλητικες εικονες και παπαδες."
-" του το ειπες?"
γελασα.
-" εκτος οτι δεν θα καταλαβαινε τα μισα, και θα τον επιανε συγκρυο "παιδι μου ΤΙ λες? ζουμε σε μια κοινωνια μπλα μπλα μπλα... δεν θεωρω οτι τον αφορα, δεν του χρωσταω εξηγησεις...δεν ειχε καμια δουλεια να την παει χωρις να με ρωτησει."
-"κι αν ο πατερας της την πηγαινε?"
-"θα προσπαθουσα να του πω την οπτικη γωνια μου αλλα ειναι πατερας της, δεν μπορω να επεμβω και πολυ."
-"συμφωνω μ αυτα που ειπες, ακουγονται σωστα...αλλα δεν ξερω αν θα ειχα το κουραγιο να τα κανω...να τα βαλω με το τι περιμενουν οι γονεις μου και τα πεθερικα μου απο μενα"
-"εξαρταται απο το ποσο πολυ πιστευεις οτι η ελευθερη βουληση και η ελευθερια ερχεται με multiple exposure"

με κοιταξε...
"Ζουμε στην Ελλαδα ομως.."


Το ξερω αγορι μου, το ξερω...
Ποσοι παπαδες δεν με σκυλοβρισανε μικρη επειδη δεν ηθελα να φιλησω τα χερια τους.
Θυμθηκα που με βγαλανε απο το μαλλι απο μια εκκλησια στα 9 μου οταν επιστρεφοντας απο την παραλια, μπηκα μεσα στην αδεια εκκλησια ντροπαλα, και ουρλιαξε μια φραου μπλουχερ ορμομενη γιατι φορουσα μονο το μαγιο μου."σκανδαλο! Ξετσιπωτη"
Το βλεμμα της θρησκευτικου την μοναδικη χρονια που πηγα ελληνικο σχολειο επειδη δεν ηθελα να ερχομαι στην προσευχη και δεν ηξερα καμια προσευχη, περα απο μια στα γαλλικα(το Χαιρε Μαρια)...
Υπηρξαν ομως και καλοι παπαδες, με αγαπη και τρυφεροτητα.
Που απαντησανε σε ερωτησεις μου, που λυσαν αποριες μου.
Αλλα μελετησα και αλλες οργανωμενες θρησκειες και βρηκα τα κοινα σημεια σε ολες.
Στο μυαλο μου βλεπω τον Χριστο γιατι αυτην την εικονα εμαθα να βλεπω, οπως στο Θιβετ, βλεπουν τον Βουδα.
Και βλεπω αγαπη, συμπονια κατανοηση και ελπιδα.
Οδηγιες χρησης για μια αρμονικη ζωη.

και δεν χρειαζομαι κανεναν να με παρει "οικοτροφο" γι αυτο...τα βρισκω μεσα μου.



πσ...οσο για το "ματι"..
πιστευω οτι οταν εχεις "μουσκεψει" απο μια ενεργεια αντιθετη με σενα (και οχι απαραιτητα κακη) οι λεξεις της προσευχης, οι δονησεις, κανουν ενα ενεργειακο ντους στο αστρικο σου σωμα...

Comments

Popular Posts